Pages

Tuesday, October 25, 2016

MAJAT MË TË LARTA NË BOTË


Malet janë lartësi të theksuara dhe të gjera në relievin e tokësor, që ndriten nga terrenet fqinje të ulëta dhe të rrafshta. Malet janë krijuar me ngritjen e disa pjesëve të korës së tokës. Malet sipas mënyrës së krijimit ndahen në tre grupe: Vargmale, molloke dhe vullkanike.
Vargmalet ose malet e rrudhosura janë malet më të larta në botë dhe bëjnë pjesë në grupin e maleve të reja. Ato paraqiten në drejtime të ndryshme dhe pjesë të kontinenteve në tokë. Mirëpo cilat janë majet më të larta në botë do ti paraqesim në vazhdim.
Pjesa më e lartë në tokë konsiderohet Azia Jugore, Qëndrore dhe pjesë të Azisë Lindore ku në këto pjesë gjenden hiq më pak se 109 maja malore të cilat arrijnë mbi 7000 metra e 14 prej tyre kanë lartësi mbi 8000 metra.
1 Mount Everest (8848 m) llogaritet maja më e lartë në botë e cila ndryshe njihet si kulmi i botës. Gjendet në Malet Himalaje dhë shtrihet në mes Nepalit dhe Kinës. Për herë të parë njeru ngjitet në këtë maje në vitin 1953. Nga ajo kohë janë organizuar 266 ngjitje prej tyre 145 kanë përfunduar me sukses, kurse 121 nuk ja kanë arritur qëllimit që të ngjiten.

2 K2-Qogir ( 8611 m) është maja e dytë më e lartë në botë pas Everestit e cila shtrihet në malet Karakorum në mes Pakistanit dhe Kinës. Kjo maje u pushtua një vjet pas Everestit pra më 1954 dhe deri më vitin 2004 janë organizuar 89 ngjitje, gjysma e tyre kanë dështuar.

3 Kangqenjuga ( 8586 m) maja e tretë më e lartë e cila gjendet në Kinën jugore dhe bënë pjesë në Himalaje. Nga pushtimi i saj i para më 1955 deri më 2004 38 ekspedita ngjitëse kanë qenë të suksesshmë, kurse 52 kanë dështuar.
4 Loste ( 8516 m) në kufi mes Kinës dhe Nepalit gjithashtu gjendet në Himalaje, dhe motër me Everestin u pushtua më 1956 dhe bashkë me këtë 26 ngjitje janë arritur me sukses e po aq edhe kanë dështuar.

5 Makalu (8485) në Himalajet perëndimore në shtetin e Kinës. Më 1954 për herë të parë alpinistët e arritën këtë maje.

6 Qo Oyo ( 8188 m)  gjithashtu shtrihet në mes Nepalit dhe Kinës dhe bënë pjesë në Everest (Himalaje). Për herë të parë u arrit nga alpinistët në vitin 1954 dhe nga ajo kohë edhe 78 ekspedita tjera arritën këtë maje, dhe dështuan 28 sosh.

Majet tjera që kanë lartësi mbi 8000 metra janë:
7 Dhaulagiri ( 8167 m ) Himalaje
8 Manaslu ( 8163 m) Himalaje
9 Nanga Parbat (8126) Himalaje
10 Anapurna (8091) Himalaje
11 Gasherbrum I (8080) Karakorum
12 Board Peak (8051) Karakorum
13 Gasherbrum II (8035) Karakorum
14 Shishapangma (8027) Himalaje

No comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates