Pages

Tuesday, October 18, 2016

Doppler effect

Ju ndoshta jeni njohur me tingujt e një sirene ose një bori të makinës, se si ajo ju afrohet dhe pastaj ju kalon.

Tingulli fillon me volume të ulët dhe të qetë, dhe fillon të rritet në fushë, pastaj gradualisht bie në fushë ajo kalon dhe lëviz poshtë rrugës. Ky ndryshim në fushë është i njohur si efekti Doppler, dhe kjo mund të parapri  për të mësuar se kjo është e njëjta dukuri që tregon astronomët për universin në zgjerim.



Ja se si funksionon: imagjinoni një person është ulur në qendër të një pellgu dhe dy vëzhgues, vëzhgues A dhe B vëzhgues, janë ulur në çdo anë të pellgut. Nëse personi lëviz këmbët e ti një herë në sekondë, ajo do të krijojë valë të vogëla në ujë që do të lëvizin në të gjitha drejtimet. Çdo valë do të arrijë dy vëzhgues me të njëjtin ritëm. Por në qoftë se personi fillon duke lëvizur drejt vëzhguesit A, çdo gjë ndryshon. Tani valët arrijnë vëzhguesin A më shpejtë, ose në një  frekuencë më të lartë afrohet. Në të njëjtën kohë, personi është duke lëvizur larg nga vëzhguesit B, duke shkaktuar valët për të arritur atë më ngadal, ose në një frekuencë më të ulët.



Kjo është arsyeja pse ju dëgjoni një sirenë në fushë se si vala e madhe është frekuencë në rënie. Kjo punon me valë të lehta, përveç në vend të uljes në fushë, një dritë valë të ulët frekuencë të perceptohet si më e ulët në spektrin elektromagnetik. Në pjesën e dukshme të këtij spektri, dritë e kuqe ka frekuencë më të ulët dhe të lehta. blu ka më të lartë. Prandaj, kur një objekt është duke u larguar nga ne në hapësirë, valët e dritës që na arrijnë të shfaqet të kuqe-apo, siç do të thoshte një astronom, ata janë redshifted. RedShift e galaktikave të largëta është se ne e dimë se ata janë duke u larguar nga ne, dhe se universi po zgjerohet.

No comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates